Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

IP-strategi 19-20

Diarienummer
Koordinator MOUM DESIGN AB
Bidrag från Vinnova 100 000 kronor
Projektets löptid oktober 2019 - mars 2020
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

Syftet och målet var att genomlysa/strukturera upp immateriella tillgangar och skapa en langsiktig strategi infor produktutveckling/marknadsintroduktion/kapitalanskaffning. Via workshops och demos samt analys av marknaden tillsammans med våra konsulter har vi skapat en strategi för att kunna generera IP samtidigt som vi minimerar risk.

Långsiktiga effekter som förväntas

Vi har fått en ökad förståelse kring möjligheter och risker vid IP, varumärken och avtal. Vi kommer ha konkret nytta av detta vid framtida produktutveckling och varumärkesbyggande.

Upplägg och genomförande

Vi har demat produkten för alla projektdeltagare, haft workshops och fått rekommendationer under projektets gång. I slutet fick vi även en sammanställning av våra områden vad gäller musikrättigheter, varumärke och IP.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 19 april 2021

Diarienummer 2019-04773