IP-strategi 19-20
Diarienummer | |
Koordinator | MOUM DESIGN AB |
Bidrag från Vinnova | 100 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2019 - mars 2020 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet och målet var att genomlysa/strukturera upp immateriella tillgangar och skapa en langsiktig strategi infor produktutveckling/marknadsintroduktion/kapitalanskaffning. Via workshops och demos samt analys av marknaden tillsammans med våra konsulter har vi skapat en strategi för att kunna generera IP samtidigt som vi minimerar risk.
Långsiktiga effekter som förväntas
Vi har fått en ökad förståelse kring möjligheter och risker vid IP, varumärken och avtal. Vi kommer ha konkret nytta av detta vid framtida produktutveckling och varumärkesbyggande.
Upplägg och genomförande
Vi har demat produkten för alla projektdeltagare, haft workshops och fått rekommendationer under projektets gång. I slutet fick vi även en sammanställning av våra områden vad gäller musikrättigheter, varumärke och IP.