Innovationspriset 2012
| Diarienummer | |
| Koordinator | Bonnier Tidskrifter Aktiebolag |
| Bidrag från Vinnova | 220 000 kronor |
| Projektets löptid | januari 2012 - december 2012 |
| Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Att lyfta fram och belöna personer samt skapa en debatt om hur Sverige kan öka det kommersiella utfallet av den uppfinningsrikedom och innovation som finns i Sverige.
Långsiktiga effekter som förväntas
Prisutdelning till Innovationspriset genofördes i åFs lokaler. Både nominerade och pristagare har fått stor genomslagskraft i media och givit positiv PR kring innovation. Veckans Affärer har marknadsfört priset i tidning, sajt och i Temanummer.
Upplägg och genomförande
Prisutdelning till Innovationspriset genofördes i åFs lokaler. Toppen av innovationbolagen var representerade och det var 100 åhörare från en intresserad innovationsmålgrupp.