EasyArr - Förverkligar publikdrömmar
Diarienummer | |
Koordinator | EasyArr AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | april 2021 - september 2021 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 1 våren 2021 |
Viktiga resultat som projektet gav
EasyArr gör det möjligt för arrangörer, artister, lokalägare, publik mfl att göra rätt inför, under och efter att man anordnar arrangemang. De delar som beskrevs i ansökan har klarmarkerats. Mindre justeringar mellan olika poster har gjorts men helheten är klar. Täta användarmöten har utförts för att vidimera och säkerställer användarnas behov samt kvalitén på programmering och UX-arbetet. Tack vare Vinnovastödet har större kraft kunna läggas på fler områden och en tidigare lansering kommer att kunna göras än vad som hade varit möjligt utan stöd.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet - att ha ett system igång färdigt för tester med riktiga användare - har nåtts, med någon veckas fördröjning. Fördröjningen beror på pandemins totala lock-down vilket omöjliggjort förtester och ett sent byte till en för verktyget bättre bank. De olika delarna som skulle utvecklas med hjälp av detta projekt är alla med i den version som kommer att testas inom några dagar.
Upplägg och genomförande
Arbetet har skett enligt plan. Vi har i nära samarbete med artister, krögare, lokalägare, arrangörer, jurister och andra experter utformat kravspecifikationer som vårt programmeringsteam har byggt upp ett fungerande system kring. Vi har - tack vare ökad investering från ägare och ökat stöd från bla Tillväxtverket/Reg Gotland - kunna bygga in fler funktioner än planerat vilket ytterligare stärker EasyArrs användarvänlighet och funktionalitet för arrangörer av olika slag. Vi har satt upp webb-sida, skapat biljettfunktioner och säkrat samarbeten över hela landet.