Detail S(h)elf - Självbetjäningsteknik för varumärkes- och produktsynlighet
Diarienummer | |
Koordinator | Detail Merchandising Online Dmo AB |
Bidrag från Vinnova | 1 999 944 kronor |
Projektets löptid | mars 2021 - mars 2022 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovationsprojekt i företag |
Ansökningsomgång | Innovationsprojekt i små och medelstora företag 2020 |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet var att bygga en fullt fungerande prototyp av en mjukvara för självbetjäning som erbjuder varumärkes och produkt visibilitets kontroll som är redo för kundtester. Detta mål har uppfyllts med ett tillfredställande resultat
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet är över förväntan. Vi har en fullt fungerande prototyp och alla tester har givit tillfredställande resultat. Vi har enligt plan hittat nya sätt att hämta data och identifiera produkter samt lyckats få till en användarvänlig set up process som gör att kunderna kommer att helt själva kunna administrera och konfigurera sitt verktyg.
Upplägg och genomförande
Projektet startade på TRL2 level där vi hade formulerat ett tydligt koncept utifrån vår initial idé och tekniken för att realisera det. Ett framgångsrikt betyg skulle vara att projektet tog oss till TRL6/7 vilket vi anser oss uppnått. Det är ett avancerat Detail S(h)elf där utveckling, validering och testning är komplett och att vi i nästa steg lanserar en 3 månaders POC pilot med 1 existerande kund (vi har redan 3 som skrivit upp sig)