Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Våra e-tjänster för ansökningar, projekt och bedömningar stänger torsdagen den 25 april kl 16:30 för systemuppdateringar. De beräknas öppna igen senast fredagen den 26 april kl 8:00.

Dela studieanteckningar

Diarienummer
Koordinator WHITELINES AB
Bidrag från Vinnova 1 750 000 kronor
Projektets löptid juni 2018 - februari 2020
Status Avslutat

Syfte och mål

Vi formulerade som syfte och mål att skapa möjligheter för studenter att dela med sig av sitt lärande och lära av varandra, samt, att utveckla en digital plattform för delning av anteckningar som använts och bedömts av 1000 användare. Efter en delvis riktningsändring i projektet där vi istället för att enbart utveckla en social tjänst även utvecklat lösningar för den enskilde studenten styrde vi om undersökningarna till att bli mer djuplodande med färre respondenter. Vi bedömer måluppfyllnaden som god och vi är förvissade om att utvecklad teknik är väl förankrad i målgruppen.

Resultat och förväntade effekter

Resultatet av projektet är ökade insikter hur vi kan bidra till studenterns lärande, val av plattform vilket nu främst utgår från mobila enheter och ett förbättrat kompetensnätverk kring digital utveckling. Effekten av detta är betydligt högre kvalitet i utveckling och lansering vilket väsentligt har ökat affärspotentialen.

Upplägg och genomförande

Projektet har drivits som en prioriterad del av Whiteilnes verksamhet. Grundare och styrelse har var djupt engegerade under hela projekttiden. Det som varierat har varit antaganden om organisation, ett tidigt antagande var att skapa själva utvecklarorganisationen internt. För att ta lägre risk valde vi att istället byta dåvarande apputvecklare vilket är en affärskritisk funktion för bolaget. I olika skeden har många specialister bidragit i projektet, mycket för att de gillar ambitionen! En lärdom är vikten av dokumentation och kommunikation mellan olika underlevarantörer.

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 1 maj 2020

Diarienummer 2018-01893

Statistik för sidan