Från analog till digital:

Legaltech och retailtech

Stängde 11 september 2018

Med detta erbjudande riktar vi oss till er som vill förvekliga ett innovationsprojekt med fokus på juridisk rådgivning eller handeln – legaltech och retailtech. Spjutspetsprojekten ska ha som ambition att bidra till de två områdenas digitala transformation.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Innovationsprojekt som utvecklar digitalt möjliggjorda prototyper för nya tjänster som kan demonstreras i sina naturliga sammanhang.

Vem kan söka?

Projekten ska minst bestå av en aktör från tekniksidan och en från juridik eller handel.

Hur mycket kan ni söka?

Max 2MSEK per projekt. Stödnivån är max 60% per projektpart. En större egen finansiering stärker ansökan. Budgeten för insatsen är 24MSEK över två år.

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Ladda ned bilagor

    Här kan ni ladda ned de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Börja ansökan i god tid

    Tänk på att det kan ta flera dagar att samla ihop information och fylla i ansökan. Börja därför i god tid. Ni kan börja fylla i era uppgifter, spara och sedan justera ända fram tills ni skickar in den fullständiga ansökan.

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Erik Sundström

    Programansvarig

    46 8 473 30 57

    Joanna Franzén

    Handläggare

    46 8 473 30 54

    Jenny Johansson

    Administrativa frågor

    46 8 473 30 13

    Vinnovas IT-support

    Tekniska frågor om Intressentportalen

    +46 8 473 32 99

    Finansierade projekt

    Diarienummer 2018-02319

    Statistik för sidan