Utveckling av kommersiellt partnerskap för RespiHeart i Indien
Diarienummer | |
Koordinator | RespiHeart AB |
Bidrag från Vinnova | 100 000 kronor |
Projektets löptid | oktober 2024 - mars 2025 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Medtech4Health: kompetensförstärkning i småföretag |
Ansökningsomgång | Medtech4Health: Kompetensförstärkning i småföretag 2024 |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet var att inleda diskussioner med potentiella samarbetspartner för produktutveckling och kommersialisering i Indien. Tre delmål, uppnåddes stegvis under projektet: 1. Identifiering av potentiella samarbetspartner, medtech-bolag, i Indien 2. Introduktionsmöten online med prioriterade bolag 3. Fysiska möten med 2-3 bolag på plats i Indien Det övergripande målet, att uppnå samarbetsavtal för produktutveckling, återstår att realisera. Löpande uppföljning från genomförda möten har fortgått.
Långsiktiga effekter som förväntas
1. Produktutveckling i partnerskap 2. Kommersiell utveckling, med globalt fokus 3. Fortsatt forskning och utveckling (RespiHeart´s kärnverksamhet) 4. IP-utveckling / förlängning av RespiHeart-metoden, med fler parametrar och starkare skydd
Upplägg och genomförande
Projektet drevs i samarbete med Business Sweden och deras team i Indien. Huvudsakliga arbetsmoment var: - Kriterier för prioriterade medtech bolag - Identifering och utvärdering - Kontaktskapande - Bokning och genomförande av online-möten - Ömsesidig utvärdering, i några fall genomfördes kompletterande online-möten - Mötesbokning och -planering för genomförande av fysiska möten - Genomförande av möten - Löpande uppföljning och nästa steg Projektet följde planen både tids- och innehållsmässigt.