Insightgap: En proaktiv tjänst för att stärka motståndskraften mot psykisk ohälsa
Diarienummer | |
Koordinator | Insightgap Psychology AB |
Bidrag från Vinnova | 900 000 kronor |
Projektets löptid | maj 2023 - oktober 2024 |
Status | Avslutat |
Utlysning | Innovativa Startups |
Ansökningsomgång | Innovativa Startups steg 2 våren 2023 |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet med projektet var att bygga en stark kundbas och etablera strategiska samarbeten för att stödja ett proaktivt arbete mot psykisk ohälsa. Projektets mål var att aktivt arbeta med försäljning och kundutveckling, inleda samarbeten inom idrotten samt arbeta med sociala utfallskontrakt för offentlig sektor. Vi har etablerat nya kundkontakter och kunder, inlett ett strategiskt samarbete med ett idrottsförbund samt samarbetat med RISE för att utveckla ett socialt utfallskontrakt.
Långsiktiga effekter som förväntas
Projektet har hittills resulterat i femton nya kunder och samarbeten. Genom dialog med flera förbund och ett uppstartat samarbete med ett idrottsförbund har projektet byggt en stark närvaro inom idrotten, där potentialen för att nå fler människor är stor. Utöver idrottssektorn har projektet engagerat regioner och kommuner i dialoger kring potentiellt användande av tjänsten. Målet är att skapa en hållbar lösning för förebyggande psykisk hälsa med bred tillämpning i olika sektorer.
Upplägg och genomförande
Projektet har följt en strukturerad plan med aktiv kundbearbetning, utveckling av marknadsföringsbudskap och riktade marknadsföringskampanjer. Genom löpande återkoppling från kunddialoger har projektet kunnat anpassa tjänstens budskap och funktionalitet, vilket ökat relevansen för olika målgrupper. En viktig del av projektupplägget har varit kunddialog och tester för att optimera tjänst och kommunikation mot specifika användargrupper.