En undersökning av innovativa företags syn på strategiskt utvecklingsarbete i spåret av lågkonjunkturen

En undersökning av innovativa företags syn på strategiskt utvecklingsarbete i spåret av lågkonjunkturen
Gå direkt till rapportenMed syfte att öka kunskapen om hur lågkonjunkturen påverkat innovativa små och medelstora företag och deras strategiska utvecklingsarbete har Vinnova låtit genomföra en telefonundersökning. Undersökningen har genomförts under perioden 1 juni till 12 juni 2009 av Sweco Eurofutures och SKOP. Målgruppen för undersökningen är innovativa små och medelstora företag. Urvalet av intervjuade företag baseras på företagslistor från Svenskt Näringsliv och Vinnova över företag verksamma inom tillverkning, tjänster och life science. Antalet företag som ingår i undersökningen uppgår till 114. Respondenter har huvudsakligen varit företagens verkställande direktör.
Syftet med undersökningen är att "ta tempen" på de innovativa små och medelstora företagens strategiska utvecklingsarbete mot bakgrund av lågkonjunkturen.
- Utgiven
- 2009-juli
- Serienummer
- VR 2009:18
- Utgivare
- Vinnova
- Författare
- Sweco Eurofutures
- ISBN
- 978-91-85959-72-3
- ISSN
- 1650-3104
- Antal sidor
- 38
Senast uppdaterad 15 december 2022