Young Ones - en digital marknadsplats för ströjobb
Diarienummer | |
Koordinator | Voxway AB |
Bidrag från Vinnova | 375 760 kronor |
Projektets löptid | november 2012 - maj 2013 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Syftet har uppfyllts. Det har varit spännande att samarbete med ungdomar i ett intressant projekt. De ekonomiska förutsättningarna klarlagts. Juridiskt sammanställning/överskit gjorts. Den visar på en del svårigheter. Här behövs mer analys. Förtroende frågan mellan beställare och ströjobbare går att adressera men inte undanröja. De övergripande målen har uppfyllts. En första produkt är finns levererad. De praktiska testerna har senare lagts.
Långsiktiga effekter som förväntas
Resultatet är: En produkt - mobil app En instruktionsvideo En första affärsplan med förslag på organisation mm Projektet har visat att det finns en potential till en verksamhetsgren/företag.
Upplägg och genomförande
Projektet var uppdelat i, behovsformulering, konceptframtagning, affärsplan På grund av förändringar, nya förutsättningar och en bred marknads inventering med upptäckt av en amerikans förebild anpassades tidsplanen till rådande förhållande. Slutresultatet blev bättre då större fokus hamnade på att skapa en prototyp. Baserat på den amerikanska föregångaren skapades en mobil applikation för Iphone enligt metoderna Lean StartUp och Minimal Vial Product.