Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Omstart för kultursektorn och Folkets Hus i samarbete med EasyArr

Diarienummer
Koordinator EasyArr AB
Bidrag från Vinnova 936 700 kronor
Projektets löptid juni 2021 - juni 2022
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

EasyArr är en plattform som gör det lätt att göra rätt för främst kulturarrangörer. Detta projekt har fokuserat på att underlätta för lokalägarna - inom i första hand - FolketsHus och Parker att bli synliga och att förenkla sitt administrativa arbete samtidigt som försäljningskraften ökar genom ett ökat engagemang hos publiken. Eftersom pandemin begränsade oss avseende att träffa användarna för utbildningar har resurserna i stället fokuserats på att utveckla digitala informationsflöden inom och utanför systemet.

Långsiktiga effekter som förväntas

Resultatet - utvecklingsmässigt - nådde det vi satte upp som mål i ansökningen. På grund av att pandemin gjort att många Folkets Hus föreningar har varit ännu mindre bemannade än innan pandemin har inte alla möten som planerats in kunnat göras. Andra sätt att fånga upp behoven har använts och mer resurser har lagts på att utforma digitala verktyg för information och kunskapsöverföring - både inom systemet och separat.

Upplägg och genomförande

Vi har hela tiden haft som fokus att inom vår grundidé - som säger att vi vill göra det lätt att göra rätt, för främst ovana och nya arrangörer av publika arrangemang - arbeta i tre steg: 1. Ta reda på vad användarna behöver 2. Bygg in de lösningar inom vår plattform som är möjliga och säkra 3. Testa och utvärdera - bygg om så att det blir rätt. Detta grundupplägg har vi hållit fast vid och även under pandemins besöksstop har vi kunnat genomföra upplägget - om än mer digitalt än planerat.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 28 juni 2022

Diarienummer 2021-02226