Du har inte javascript påslaget. Det innebär att många funktioner inte fungerar. För mer information om Vinnova, ta kontakt med oss.

Inkluderande innovation i Gruvnäringen

Diarienummer
Koordinator RISE Research Institutes of Sweden AB - RISE AB - Digitala System
Bidrag från Vinnova 450 000 kronor
Projektets löptid september 2021 - november 2022
Status Avslutat

Viktiga resultat som projektet gav

I projektet ”Inkluderande innovation i Gruvnäringen” ville vi skapa förutsättningar för en långsiktigt, hållbar gruvnäring genom att tillvarata de bästa idéerna från både kvinnor och män. Detta ville vi göra genom att utveckla ett utbildningspaket bestående av självinstruerande digital utbildning för de som ska skriva och söka projekt hos Swedish mining innovation. I April 2022 lanserade vi vad vi kallar för "The learning journey", som bygger på senaste forskning om lärande. Den publicerades sedan på Swedish mining innovations hemsida för alla som ska söka projekt att ta del av.

Långsiktiga effekter som förväntas

Vi kan se att vi har ca 25 unika användare av plattformen idag, när vi rensat bort projektgruppen, Swedish mining innovation och andra uppenbara spam-adresser, så det finns användare till siten, ävenn om vi önskat att det varit fler. Vi tror plattformen har stor potential att utvecklas ännu mer - för andra målgrupper och för andra ämnen och hoppas vi kan hitta finansiering för det. Vi tror också att betydligt mer kan göras för att marknadsföra plattformen vilket det inte fanns speciellt mycket budget för i det här projektet.

Upplägg och genomförande

Med tanke på den budget som projektet hade så lyckades vi över förväntan att leverera en ny plattform för lärande kopplat till jämställdhetsintegrering och normkreativ innovation. I projektet finns forskare och/eller experter både på design, lärande, normkritik och programmering samt att vi producerade egen content i form av filmer och övningar. Detta gjorde att vi med liten budget kunde skapa en fantastisk plattform, men bra innehåll.

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.

Senast uppdaterad 1 februari 2023

Diarienummer 2021-04247