Prenumerationstjänster, en ny Charity Storm-produkt

Diarienummer 2015-01986
Koordinator CHARITY STORM AB
Bidrag från Vinnova 500 000 kronor
Projektets löptid juli 2015 - juli 2016
Status Genomfört

Syfte och mål

Projektets syfte var att ta fram och lansera en lättanvänd och effektiv produkt för prenumerationsbetalningar på nätet för organisationer.

Resultat och förväntade effekter

Vi lanserade en första betaversion av produkten i december månad för ett begränsat antal kunder och har sedan utvecklat tjänsten i steg tack vare en nära och givande relation med vår kunder. Vi har idag 30 st kunder som använder tjänsten och våra intäkter ökar var månad.

Upplägg och genomförande

Att ta fram tjänsten tillsammans med några få kunder var lärorikt och bidrog till en bättre slutprodukt. Arbetsprocessen har varit iterativ med workshops tillsammans med kund för att sedan jobba internt inom teamet för att sedan bekräfta vårt arbete med kunden.

Externa länkar

http://foreningsinsamling.se/

Texten på denna sida har projektgruppen själv formulerat och innehållet är ej granskat av våra redaktörer.