DI2EM - Hantering av digitala kvitton kopplade till utläggstjänst
Diarienummer | |
Koordinator | FINDITY AB |
Bidrag från Vinnova | 1 395 000 kronor |
Projektets löptid | april 2019 - december 2019 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Målet med projektet var att skapa en ny tjänst (DI2EM) som möter företagens krav på ett helt digitaliserat flöde för anställda att redovisa sina utlägg. Findity’s tjänster för digitala kvitton (Digitalreceipts) och utläggshantering (Companyexpense) har nu gjort det möjligt att automatisera och digitalisera hela processen från utlägg till bokföring samt utbetalning via lön.
Långsiktiga effekter som förväntas
Med DI2EM får Findity nu ett komplett erbjudande som driver på digitaliseringen av papperskvitton i handeln och tillgängliggör digitala kvitton till ett stort antal reseräknings- och utläggsystem. Findity förstärker sin unika position som komplett leverantör av tjänster för digitala kvitton och utläggshantering. Vi ser redan effekter såsom ökad försäljning, konkurrenskraft och stärkt varumärke. Bolaget fortsätter att växa och vi har har under projektperioden: 1 april - 31december 2019 anställt totalt 8 personer.
Upplägg och genomförande
Projektet var uppdelade i följande arbetspaket: AP0 - Uppstart & Planering (April 2019) AP1 - API för reg. av utläggstjänster från 3:e part. (Sept-Okt 2019) AP2 - API och protokoll för åtkomstdelegation (Maj - Aug 2019) AP3 - Kvitto-API - Digitalt kvitto (Sept-Okt 2019) AP4 - Kvitto-API - Elektroniskt kvitto (Sept-Okt 2019) AP5 - Hantering av Kvittotjänster (Nov 2019) AP 6 - Verifikation & QA (Dec 19) Men bara några små avvikelser så har upplägget genomförts enligt plan.