Beanlopp-´Growth Hacking´: Att mäta sig till framgång genom datadriven marknadsföring
Diarienummer | |
Koordinator | Kalmar Science Park AB |
Bidrag från Vinnova | 300 000 kronor |
Projektets löptid | januari 2017 - mars 2017 |
Status | Avslutat |
Syfte och mål
Projektet gav oss möjlighet dels att bredda och fördjupa oss i datakällor och marknadens behov kring sammanställning och förenkling, men även att identifiera och inleda ett samarbete med en partner verksam inom digital marknadsföring. Samarbetet har lett till en fördjupad kunskap om problemområdet samt en tydlig marknadsverifiering.
Resultat och förväntade effekter
Projektet har resulterat i att vi nu har ett system med utökad funktionalitet och bredd samt en samarbetspartner som tydligt har verifierat marknadens behov. Vidare har projektet resulterat i en tydlig och genomarbetad strategisk plan för vidare utveckling och lansering.
Upplägg och genomförande
Projektets upplägg och genomförande har varit rätt och har fallit väl ut. Projektet har resulterat i ett nytt spännande samarbete och en planerad lansering under 2017. Datakällor har utforskats och erbjudandet har breddats. Affärsmodell är anpassad utifrån nya lärdomar och kunskaper.