Your browser doesn't support javascript. This means that the content or functionality of our website will be limited or unavailable. If you need more information about Vinnova, please contact us.

XX

Reference number
Coordinator UNGDOMAR AB - UNGDOMAR AB, Stockholm
Funding from Vinnova SEK 300 000
Project duration December 2012 - May 2013
Status Completed

Purpose and goal

Då projektet ej har lanserats utvärderas här delmålen. Det främsta syftet med Kom igen! är att genom interaktiva metoder och teknik, främja ungas hälsa och därmed bidra till ett sundare samhällsklimat. Genom intervjuer med ledande forskare kommer vi med hjälp av artiklar samt animationer och illustrationer uppnå målet att tillgängliggöra forskningsinformation till unga på ett sätt som tilltalar målgruppen. Detta arbete har genomförts enligt upplagda tidsplaner.

Results and expected effects

De förväntade effekterna är att projektet genom marknadsföring i sociala medier, på Ungdomar.se och via projektets samarbetspartners ska nå en merpart av Sveriges unga. Projektet är upplagt på ett sådant sätt att det är relevant både för de som är direkt och de som är indirekt drabbade av de olika ämnena. Genom forskning och fakta ämnar projektet höja ungas kunskaper om hälsa och med hjälp av självhjälpsövningar ges verktyg att hitta sin egen väg till ett sundare liv.

Approach and implementation

Upplägg och genomförande har genom löpande avstämningar tillsammans med projektets styrgrupp uppfyllts enligt projektmålen. Vi har under året sammanställt de intervjuer med forskare, som tidigare genomförts. När projektet lanseras på Ungdomar.se kommer en kampanjsajt att byggas med artiklar, illustrationer och animationer. På sajten kommer unga enkelt att kunna ta del av forskningsinformation samtidigt som de kan diskutera med andra i forumet, och ställa sina frågor till vår Stöd & Svar-panel.

External links

The project description has been provided by the project members themselves and the text has not been looked at by our editors.

Last updated 25 November 2019

Reference number 2012-04265

Page statistics