Vision, innovationsmetodik och medial uppmärksamhet - HUB för en dag

Diarienummer
Koordinator BERGHS SCHOOL OF COMMUNICATION AB
Bidrag från Vinnova 1 370 000 kronor
Projektets löptid september 2018 - december 2018
Status Avslutat
Utlysning Strategiska innovationsprogrammet för Sakernas Internet

Syfte och mål

Målet har varit att genom formatet "Berghs Explore" men 153 heltidsstudenter, i samarbete med IoT Sverige, skapa innovativa, strategiska, lönsamma samt affärstänkande kommunikationslösningar för långsiktig samhällsnytta. Studenterna har bidragit till att utmana samt katalysera kreativitet genom Berghs innovationsmetodik, kunskap och addera mervärde.

Resultat och förväntade effekter

Det förväntade resultatet var att förbättra och skapa förutsättningar för hållbar innovationsmetodik med effekt att sätta och stärka IoT Sverige tydligare på den mediala kartan ur ett långsiktigt perspektiv.

Upplägg och genomförande

1. "Berghs Explore" - under 3 veckor totalt 18 360 arbetstimmar 2. Sammanställning, presentation och leverans av ett 20-tal filmer 3. Innovationsmetodik 1.0 - workshop med studenter och processledare tillsammans med IoT 4. Innovationsmetodik 2.0 - distansutbildning 5. Manifestfilm - för att stärka IoT Sverige på den mediala kartan

Externa länkar

Texten på den här sidan har projektgruppen själv formulerat. Innehållet är inte granskat av våra redaktörer.