Resebidrag till Tokyo för Innovative Sweden, Peepoople
Diarienummer | |
Koordinator | Peepoople AB |
Bidrag från Vinnova | 25 000 kronor |
Projektets löptid | september 2013 - oktober 2013 |
Status | Avslutat |
Viktiga resultat som projektet gav
Peepoople deltog i Svenska Institutets utställning Innovative Sweden i Tokyo. Med två representanter på plats, VD Karin Ruiz och Kommunikationsansvarige Martina Nee, deltog Peepoople aktivt i utställningen på Miraikan, presskonferens, intervjuer med media, seminarier, paneldebatter och möten med japanska näringslivet.
Långsiktiga effekter som förväntas
Det önskade resultatet var att öka kunskapen om Sverige som ett av världens mest innovativa länder och att marknadsföra svensk högre utbildning samt att marknadsföra Peepoople. Detta uppfylldes genom närvaro i ovannämnda aktiviteter.
Upplägg och genomförande
Peepooples representanter reste till Japan 1 oktober 2013 för att delta i utställningen på Miraikan, presskonferens, intervjuer med media, seminarier, paneldebatter och möten med japanska näringslivet. Genom Peepoople kunde Svenska Institutet visa upp en svensk patenterad uppfinning som bidrar till att lösa ett av världens största problem, bristen på sanitet.