Kundinteraktivitet styr produktionen

Internettjänster uppbyggda på avancerad videointeraktion ger möjlighet till återkoppling på produkter innan produktion, till exempel vid presentationer och visningar. Genom att få in synpunkter innan modebeställningar går i produktion minskar överproduktionen.

Projektet har byggt en demonstrator som genom interaktiv live-media kan samla in kundpreferenser vid produktvisningar. Projektet har integrerat realtidssändning av video med den mest avancerade mjukvarutekniken inom så kallad "computer vision".

Projektet har givit inspiration till modeindustrins arbete med hållbarhet och minskad miljöbelastning. Projektet har även inspirerat till satsningar på innovationer inom Fashion Tech och bidragit till nya samarbeten mellan modeindustrin och IT-industrin.

Projektet har genomförts av Stockholms universitet (DSV) tillsammans med SICS Swedish ICT, Agenturföretagen i Sverige AB, Association of Swedish Fashion Brands, Ericsson, H&M, Nacka Kommun och Svenska moderådet.

Kontakt

Mer information finns hos Oskar Juhlin.

Oscar Juhlin

oskarj@dsv.su.se

Senast uppdaterad 8 november 2017   |   Statistik för sidan