UoI freebee - ett mobilbaserat verktyg för konsumentundersökningar av dagligvaror

Reference number 2011-03289
Coordinator Appsorbance AB
Funding from Vinnova SEK 300 000
Project duration December 2011 - October 2012
Status Completed

Purpose and goal

Sedan lanseringen har freebee framgångsrikt genomfört konsumentundersökningar för storakunder. Dessa undersökningar har kunderna skapat på freebee´s kundwebb, därefter har erbjudandet gått ut till rätt målgrupp som har fått testa produkten och utvärdera den i applikationen och sedan har kunden laddat ner analysen från kundwebben. På så sätt har freebee skapat ett snabbt, enkelt & kostnadseffektivt sätt för företagen att nå ut till konsumenterna med sina produkter och samtidigt få lära sig om konsumenternas beteenden, behov och preferenser.

Results and expected effects

Under projektets gång har freebee lyckats knyta till sig marknadsledande FMCG-företag som kunder och fick snabbt upp användarantalet till en kritisk massa.

Approach and implementation

Genomförandet har i stort följt planen med en framgångsrik lansering av appen i april 2012 och lansering av kundwebben under sommaren.

External links

The project description has been provided by the project members themselves and the text has not been looked at by our editors.