THS Nätverksvecka

Reference number
Coordinator TEKNISKA HÖGSKOLANS STUDENTKÅR
Funding from Vinnova SEK 150 000
Project duration November 2012 - November 2012
Status Completed

Purpose and goal

- Främja entreprenörskap och innovation på KTH. - Visa upp möjligheten att starta eget som en attraktiv karriärväg för KTH-studenter. - Att stärka varumärket ENW

Results and expected effects

- Eventet hade fler deltagare under båda dagarna och det märktes en stor skillnad framför allt under första dagen. - Företagen har sagt sig vara helnöjda med de kontaktytor som fanns under eventet. - Studenterna uppgav att de uppskattade talarna.

Approach and implementation

Upplägget i år var att ha en kortare dag ett och slå på större dag två. Det blev en succé då eventet hade fler besökare under dag ett gentemot fjolåret och samtliga företagsrepresentanter som vi varit i kontakt med uppger sig vara nöjda med båda möjligheten att presentera sitt företag för studenter samt att få mingla med de efteråt.

External links

The project description has been provided by the project members themselves and the text has not been looked at by our editors.