Digital säkerhet och tillförlitlighet:

Digital säkerhet och tillförlitlighet - samverkansprojekt 2018

Stängde 25 september 2018

I det här erbjudandet riktar vi oss till grupper av aktörer från olika sektorer som tillsammans vill möta de utmaningar och krav som digitaliseringens utveckling ställer på digital säkerhet och tillförlitlighet. De prioriterade områdena är regeringens strategiska samverkansprogram: Nästa generations resor och transporter, Smarta städer, Cirkulär och biobaserad ekonomi, Life Science samt Uppkopplad industri och nya material.

Erbjudandet i korthet

Vad kan ni söka för?

Projekt som möter de utmaningar och krav som digitaliseringens utveckling ställer på digital säkerhet och tillförliglighet. Projekten ska vara inriktade på tillämpning.

Vem kan söka?

Svenska företag, forskningsorganisationer, offentliga och ideella organisationer

Hur mycket kan ni söka?

Utlysningens budget är 40 miljoner kronor och varje projekt kan söka upp till 5 miljoner kronor i bidrag. Projekten ska medfinansieras med minst 50 procent.

Viktiga datum

  • Så här ansöker ni

    För att söka finansiering behöver ni fylla i ett ansökningsformulär i vår portal, Intressentportalen. Formuläret innehåller frågor om projektet, projektparter och budget.

    Ladda ned bilagor

    Här kan ni ladda ned de bilagor som ni behöver bifoga i ansökan, till exempel CV-mall eller projektbeskrivningsmall.

    Börja ansökan i god tid

    Tänk på att det kan ta flera dagar att samla ihop information och fylla i ansökan. Börja därför i god tid. Ni kan börja fylla i era uppgifter, spara och sedan justera ända fram tills ni skickar in den fullständiga ansökan.

    Detta händer när utlysningen stängt

    När er ansökan registrerats mejlar vi en bekräftelse till den som står för användarkontot samt till projektledaren och firmatecknaren. Detta kan ta några timmar efter att utlysningen stängt.

    När utlysningen stängt kan ni inte ändra eller fylla i några nya uppgifter. Då kan ni bara komplettera er ansökan om vi ber om det.

    Vem kan läsa er ansökan?

    Ansökningar som lämnas in till oss blir allmänna handlingar. Men vi lämnar inte ut uppgifter om verksamheten, uppfinningar eller forskningsresultat om det kan antas att någon lider ekonomisk skada om uppgifterna visas.

    Det innebär att vi måste lämna ut handlingarna om någon efterfrågar dem. Men vi sekretessbelägger den information som vi bedömer skulle kunna innebära ekonomisk skada om den lämnas ut.

    Så hanterar vi allmänna handlingar och sekretess

    Frågor?

    Om ni har frågor är ni välkomna att kontakta någon av oss.

    Tommy Schönberg

    Utlysningsansvarig

    46 8 473 30 30

    Julia Engström

    Administrativa frågor

    46 8 473 30 12

    Vinnovas IT-support

    Tekniska frågor om Intressentportalen

    +46 8 473 32 99

    Finansierade projekt

    Diarienummer 2018-02485

    Statistik för sidan